lördag 28 juni 2014

179/365 (184) Min stad


Min stad. Göteborg. Som jag har älskat sen jag var här första gången för 28 år sen. Och nu bor jag här! Detta inlägg blir nästan som en kärleksförklaring till denna underbara stad som har allt! Och det låter sig inte göras i bara en bild... så jag börjar med en  vy över staden med Ullevi i fokus.


På lite längre avstånd, fotograferat från Asparö.


Och det här är också min stad!! Fast 20 minuters bilväg från city... Sillvik på Hissingen.


Och 10 minuters resa i en annan riktning kommer man till "min hemmagata"... Sävedalen... med en småstads sömniga lugn och möjlighet till blåbärsplockning i skogsdungarna mitt mellan husen! Förlåt Dalarna, men jag flyttar aldrig hem igen!

4 kommentarer:

  1. Ja det var en kärleksförklaring de'.
    Jag vet att det inte hjälps att vi saknar dig i Dalarna <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag saknar er också!! <3 och snart kommer jag förbi och hälsar på! Kram!

      Radera
  2. Underbara Göteborg! Vilken fin presentation av vår fina stad :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Bra val att välja ett antal bilder från vår härliga stad. Lutar nog åt att jag snor den idén.

    SvaraRadera